Jak chronić się przed spamem?

Jak chronić się przed spamem?

Należy do:

  • Aktualności

Spam to termin określający niechciane wiadomości wysyłane do wielu odbiorców. Treść takiej wiadomości jest niezależna od tożsamości odbiorcy, który nie wyraził zgody na otrzymywanie tego rodzaju korespondencji. Zazwyczaj jako SPAM uważane są oferty reklamowe oraz promocyjne produktów. Podczas podawania adresu mailowego należy zapoznać się z informacjami na temat celów, do jakich będzie on wykorzystywany – często użytkownik nie ma obowiązku wyrażania zgody na otrzymywanie materiałów marketingowych.

Dostawcy usług serwera pocztowego udostępniają swoim użytkownikom filtry antyspamowe, mogące okazać się pomocne w walce ze spamem. W celu skutecznego ich działania wymagane są odpowiednie działania od użytkownika. Warto oznaczać niechciane przychodzące wiadomości jako spam oraz przenosić je do tego folderu - kolejna korespondencja od danego nadawcy zostanie samoistnie zakwalifikowana jako spam. Dodatkowo warto posiadać drugą skrzynkę mailową, służącą do rejestracji na serwisach rzadko odwiedzanych. Takie rozwiązanie pozwoli na odciążenie głównej skrzynki mailowej od natarczywych wiadomości.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem